Přeskočit na hlavní obsah

FOTOGRAFOVAT SE S MAKE-UPEM NEBO BEZ MAKE-UPU?

Naked while fully clothed.

Nahá, přestože zcela oblečená. To byl koncept známého kalendáře Pirelli pro rok 2017. Fotografoval ho vyhlášený fotograf Peter Lindbergh, jehož fotografie obdivuji.

Při fotografování tohoto kalendáře se vydal zcela jiným směrem, než bylo doposud pro kalendář Pirelli zvykem. Věci se stále mění a lidé se snaží, aby vše bylo čím dál tím dokonalejší. Jsem zvyklí na velkolepé projekce a obrazy, úžasná místa, osvětlení, dokonalý make-up, složité retuše a manipulace. On se ale rozhodl najít to úžasné v něčem jiné, v něčem obyčejném, v něčem, co je jednoduché, lidské a skutečné.

“Řekla jsem Petrovi, to už bylo ono? Už je to nafocené? Myslela jsem si, že děláme testovací snímky. Bylo to velice jednoduché.” To jsou slova Nicol Kidman, která pro kalendář byla fotografována v hotelu v Los Angeles. "Tento kalendář nám ukazuje, že máme volbu. Jako žena, vím, že můj manžel v mém osobním soukromém životě upřednostňuje, pokud jsem přirozená, bez make-upu. Pak je tu ale i druhá strana, příležitost, kdy se mohu nalíčit a být někým jiným. Je to o možnosti volby. To je důležité poselství. A také je to o tom, nesoudit a o svobodě jedince být tím, kým doopravdy je."

V kalendáři jsou vyfoceny známé osobnosti, jako např. Jessica Chastain, Penelope Cruz, Nicole Kidman, Julianne Moore, Uma Thurman, Kate Winslet a další. Speciálním hostem focení byla Anastasia Ignatova, profesorka politologie na Moskevské Státní Univerzitě. Uma Thurman po focení řekla, že se cítila jako během interview, ale s fotoaparátem. Penelope Cruz měla pocit, že to byl téměř pohled do duše.


A to je právě to, co mi na fotografiích žen bez make-upu a líčení fascinuje. Mám pocit, jako bych viděla jejich pravé já. To, co by jinak make-up a dokonalý vzhled zakryl. Přestože mohou být vidět některé nedostatky, jsou krásné. Vlastně bych to ani nenazvala nedostatky. Řekla bych, že jsou to jen odchylky od obecných měřítek a ideálů krásy. Ale kdo stanovil tyto ideály? Proč jim tak lehce uvěříme a pak se, my ženy, často trápíme, že nezapadáme do "normy"?

Tím ale nechci říci, že ženy by se měly fotografovat vždy bez make-upu. Často jsem o tom přemýšlela, co je vlastně správně. A ulevilo se mi, když jsem došla k tomu, že správně je vlastně obojí. Jsou chvíle, kdy chceme být sami sebou. A bylo by fajn, mít fotografii, kde jsem sama sebou a navíc, kde se sama sobě líbím. Taková, jaká jsem doopravdy. Jakou mne zná moje rodina. Ale zároveň jsme ženy. Ty byly stvořeny k tomu, aby se zdobily. Touží být krásné a už od pradávna vymýšlejí způsoby, jak svoji krásnu zvýraznit a ještě více se mužům líbit. Proto je určitě dobré mít i takovou zkušenost, kdy mne tým profesionálů nalíčí a vyfotí. Jako krásnou, nádhernou ženu. Která by mohla být vyfocena na obálce časopisu. Která bude vzorem pro další ženy, jak krásné by mohly být.

 

Během března a února jsem vyfotila podobným způsobem několik žen. Bez make-upu. Opravdové a přirozené. A všechny na svých fotografiích vypadají krásně. Byla bych zvědavá, jak by na fotografiích vypadaly, pokud by prošly před focením pod rukami zkušené vizážistky. Jak moc by jejich fotografie byly jiné (nebo stejné) :-) Třeba se to někdy dozvím.

Každopádně při fotografování u mne máte možnost, rozhodnout se, zda se chcete fotit nalíčené nebo nenalíčené.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

PORTRÉTNÍ FOTOGRAFIE - HEREC VIKTOR ANTONIO

Nedávno jsem Vám zde představila fotografie herce Filipa Antonio. A dnes pro změnu přináším fotografie jeho neméně úspěšného mladšího bratra Viktora Antonio. Viktor Antonio jako pětiletý vyhrál konkurz do muzikálu Děti ráje. V současnosti ho můžete vidět například v muzikálech Kocour v botách nebo Čas růží. Z filmů bychom mohli jmenovat Anděl Páně 2, Po strništi bos, Špunti na vodě nebo Pepa. Jsem moc ráda, že jsem Filipa, Viktora i jejich maminku, zpěvačku a herečku Ditu Hořínkovou měla příležitost fotografovat. A nesmím zapomenout samozřejmě ani na jejich pejska Bertíka. Byl to ten fotograficky nejposlušnější pes, kterého jsem kdy fotila. Stačí na něj zavolat jménem a ihned pózuje.

Co mi ženy prozradily o jejich pocitech při fotografování

Linda, Hedvika & Markéta .... tři ženy, které se v roce 2021 zúčastnily projektu 40krát 40plus. A co o něm říkají? To se dozvíte v tomto videu: Pokud o účasti uvažujete a chtěli byste vědět více podrobností, navštivte odkaz níže, kde naleznete všechny důležité informace. V případě zájmu pak vyplňte formulář, který na odkazu naleznete. Děkuji a těším se! 😉 https://www.portretygabriela.cz/40-krat-40-plus

Jak se ženám líbilo fotografování?

A i dnes vám přináším video. Opět v něm tři ženy, Katka, Ilona a Veronika, povídají o svém fotografickém zážitku. Děkuji, že jste se mnou sdílely své pocity o focení, že jste se nebály mluvit před kamerou a díky tomu se i ostatní ženy mohou dozvědět, jaké pro vás focení bylo.