Přeskočit na hlavní obsah

JAK JSTE BYLI S FOTOGRAFOVÁNÍM SPOKOJENI?

Dnes bych ráda opět napsala krátký článek o jednom konkrétním fotografování. Jak si na mých internetových stránkách www.portretygabriela.cz můžete přečíst, není mým cílem fotografovat modelky, ale běžné, každodenní ženy. A ráda bych pro ně připravila takové fotografování, kdy si jako modelky budou připadat. Je pro mne důležité, aby si svůj fotografický den užily, připadaly si krásné a bylo o ně maximálně pečováno.



Svůj fotografický den si přišla vyzkoušet i paní Michaela. Tak, jak to slýchám od většiny žen, i ona se nerada fotí a má pocit, že není fotogenická. Chtěla jsem ji přesvědčit o opaku. Fotografování proběhlo ve velice příjemné a pohodové atmosféře. Nafotily jsme několik stylů. Míša si oblékla jak společenské šaty, tak i další kousky oblečení. Zbyl nám čas i na závěrečné experimentování. Já měla z fotografování velikou radost, neboť na Míše bylo vidět, že si svůj den ve fotostudiu opravdu užila.

Po 14 dnech jsme se s Míšou sešly znovu. Tentokrát proto, aby si vybrala své fotografie. S výběrem jí přišel pomoci i její manžel. A mne velice potěšily jejich reakce, když fotografie uviděli.

"Když se na ty fotky dívám, mám pocit, jako bych se vrátil v čase do dne, kdy jsem ji viděl poprvé. Ten první den, kdy jsem ji potkal a pak jsme se spolu procházeli Plzní a já si v duchu říkal: "Hochu, na tuhle holku asi nemáš. Nedělej si plané naděje." To jsou slova manžela paní Michaely. Na tu holku tenkrát naštěstí měl a mě velmi těší, že i nyní po několika letech, ji stále vidí stejně krásnou jako v den, kdy ji viděl poprvé.

A co na fotografování řekla sama aktérka? "Focení byl zážitek sám o sobě a výsledné fotky ještě větší. Foliobox dodává fotkám další šmrnc. Bez něj jsem ze studia odejít nemohla. Je to krásná památka. Děkuji a ještě víc se těším na fotky dětí."

Já mám z obou těchto komentářů velkou radost. A jak jste se v nich mohli dozvědět, paní Michaela se rovnou rozhodla, že na fotografování přijde ještě jednou. Tentokrát se nebude však fotit ona, ale její dvě děti. Rodinné fotografie během tohoto focení samozřejmě pořídíme také. Možná je zde v budoucnu na blogu také uvidíte.








Populární příspěvky z tohoto blogu

FOTOGRAFOVÁNÍ PRO MÓDNÍ NÁVRHÁŘKU IVETU PAULEROVOU

Nedávno jsem měla příležitost fotografovat módní návrhářku, paní Ivetu Paulerovou. Oslovila mne s přáním, abych vyfotografovala její rodinu a zároveň i její profesní portrét, který aktuálně potřebovala do článku o její nově připravované kolekci.


Návrhářství se Iveta věnuje již od roku 2005, kdy dokončila oděvní školu. Proto se řadí mezi naše přední české módní návrháře. Během studií se účastnila celorepublikových přehlídek a soutěží, kde získala řadu ocenění. Od té doby spolupracovala také na řadě projektů, jakými jsou soutěže krásy, spolupráce s charitativními organizacemi a jiné. Má za sebou několik vlastních módních přehlídek a širokou vlastní rozmanitou tvorbu. Patří mezi ni především dámské společenské šaty, svatební šaty, koktejlky apod.

Pro Ivetu jsou na šatech velmi důležité detaily, které dotváří jedinečnost celkového vzhledu oděvu. Pro svou tvorbu používá luxusní materiál, zejména z Itálie a Francie, který doplňuje kvalitními komponenty na světové úrovni. Originální šaty, ne…

STUDIOVÝ PORTRÉT

Studiový portrét je výzva. Není jen o zaostření a následném cvaknutí spouště. Je třeba se "napojit" na osobu, kterou fotografujete, ať už je to dítě nebo dospělá osoba. Pokud k tomu nedojde, tak není možné vytvořit skutečný a důvěrný obraz osoby, která se nachází před Vaším objektivem.

Ve skutečnosti, je portrétní fotografická schůzka ve studiu zkouškou Vaší schopnosti fotografovat. Ve foto studiu jste pouze Vy a Váš model. Není tam žádné rozptýlení. A je zcela na schopnostech fotografa, zda v tomto "vakuu" dokáže něco vytvořit.

Mým cílem je, aby mé fotografie byly emotivní. Aby v divákovi vyvolávaly různé pocity a emoce a přinutily ho se nad fotkou zamyslet. Nejedná se o umění, které se bude líbit každému. Ale těm, kteří se dokáží do tohoto stylu vcítit, přinesou mé fotografie nejen vnější obraz fotografované osoby, ale i hlubší pohled do její duše. Podstatu, která je skryta za úsměvem.

(Klasické "usměvavé" fotografie umím vytvořit a vytvářím také. Ty vá…

PŘÍBĚH O RADOSTI Z FOTOGRAFIÍ

Představte si ten pocit... Odcházíte z fotostudia a přes rameno máte tašku. Jsou v ní fotky. Vaše portréty. Jdete po ulici. Lidé, které potkáváte nemají nejmenší tušení, co si v tašce nesete. A vás to přitom naplňuje krásným pocitem spokojenosti. Zatím je to takové malé tajemství. Nesete si ho domů a víte o něm jenom vy.


Cestou ještě skočíte rychle do krámu něco nakoupit. Ale jen rychlý nákup. Nechcete se zdržovat, protože už se těšíte domů. Až si v klidu sednete a fotky si znovu prohlédnete. Důkladně. A pomalu. Ani se vám totiž nechce uvěřit, že ten krásný pocit, který v sobě máte, je opravdový. Že by pár fotek mělo takovouhle sílu? Rohlíky do tašky dáte velmi opatrně. Hned vedle si přece nesete svůj poklad. Nesmí se mu nic stát.

Možná jedete autem. Taška s fotkami leží na sedadle spolujezdce. Když stojíte na červené, je to tak lákavé. Teď je přece chvilku čas. Chcete se jen rychle mrknout. Letmo se podívat a posílit ještě trochu víc ten pocit spokojenosti. Radosti. Těšení se. Ale už…